HOME
Dobre Strony

Wycieczka do Krasiejowa

28.06.2016r.

We wtorek, 28 czerwca br. odbyła się wakacyjna wycieczka do Krasiejowa. Uczestniczyły w niej dzieci uczęszczające do Świetlicy Środowiskowej prowadzonej przez Siostry Franciszkanki Rodziny Maryi oraz młodsi członkowie Eucharystycznego Ruchu Młodych działającego w Mikstacie.
     Przepiękny, prawdziwie wakacyjny dzień wycieczki rozpoczął się dla wszystkich uczestników już o godzinie 6.00. Niektórym trudno było wstać tak wcześnie - skoro początek wakacji, ale było warto!
     Park Nauki i Rozrywki w Krasiejowie proponuje wiele ciekawostek i osobliwości odwiedzającym, więc nie marnując ani chwili wyruszyliśmy na zwiedzanie Pawilonu Nauki i Ewolucji Człowieka.
     Technologia cyfrowa i rzeczywistość fizyczna przeplatając się niepostrzeżenie przeniosły nas wiele milionów lat wstecz i mogliśmy obserwować jak zmieniały się dzieje świata i naszej Ziemi.
     Część ekspozycji zwiedzaliśmy pieszo, ale była też podróż promem kosmicznym.
     Następnie przeszliśmy do Parku Dinozaurów, gdzie wraz z panią przewodnik wkroczyliśmy do Tunelu Czasu. Na pokładzie Kapsuły Czasu przemierzającej 300-metrowy tunel udaliśmy się w podróż przez miliardy lat istnienia Wszechświata.
     W dalszej części Ścieżka Edukacyjna, podczas której obejrzeliśmy rekonstrukcje blisko 70 gatunków mezozoicznych gadów i płazów – wszystkie naturalnej wielkości.
     W Pawilonie Paleontologicznym oglądaliśmy największe w Europie skamieniałości triasowych płazów i gadów, a maszerując po przeszklonej podłodze podziwialiśmy czynne stanowiska paleontologiczne.
       Niesamowite emocje mogliśmy przeżyć w Prehistorycznym Oceanarium. Tutaj w świecie podwodnego życia ogromnych gadów stanęliśmy „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu, a do tej pory mogliśmy je znaleźć jedynie w książkach. Niektóre okazały się bardzo agresywne, ale udało się nam wyjść cało z tej przygody.
     Nie zabrakło też sporej dawki ruchu, a nawet sportów wyczynowych na ogromnym placu zabaw.
     Pyszny obiadek dodał wszystkim energii i siły na dalsze wycieczkowe atrakcje.
     Wszyscy świetnie bawili się w Parku Rozrywki, gdzie królowały karuzele, tory gokartowe, Statek Piracki oraz plaża i małe kąpielisko.
     Odwiedziliśmy też Kino Emocji 5D, gdzie pobyt w morskich głębinach to kolejna dawka radości, śmiechu i „małego dreszczyku”. Obowiązkowy pobyt w sklepie z upominkami, a potem czas na ochłodę w ten upalny dzień czyli napoje, lody i sorbety dla chętnych.
     Na zakończenie ostatnia dawka ruchu: dmuchane zjeżdżalnie, trampoliny i euro-bungy, basen z kulkami, karuzela – samolociki i kolejka szynowa.

Bardzo dziękujemy s. Ewie, s. Anecie, s. Monice i ks. wikariuszowi Pawłowi za tę wspaniałą wycieczkę na rozpoczęcie wakacji i życzymy wszystkim, aby całe tegoroczne wakacje były tak piękne, słoneczne i ciekawe jak ten wyjazd.