HOME
Dobre Strony

Wyjazd do Gniezna dla upamiętnienia 1050 rocznicy Chrztu Polski

24.05.2016r.

W dniu 24 maja 2016 r. grupa 50 osób z Mikstatu, Komorowa i Kaliszkowic wybrała się na zorganizowaną przez Zarząd Koła nr 3 Polskiego Związku Emerytów Rencistów i Inwalidów w Mikstacie wspólnie z proboszczem parafii Mikstat ks. Kan .Krzysztofem Ordziniakiem pielgrzymko - wycieczkę do Gniezna, Biskupina i Inowrocławia. Wyjazd nastąpił o godz. 6.00 rano z Mikstatu. Rozpoczęliśmy wspólną modlitwą oraz śpiewem pieśni Maryjnych. Podróż uprzyjemniały wyjaśnienia ks. Krzysztofa o mijanych obiektach sakralnych, ich pasterzach, zwłaszcza tych których losy w jakiś sposób łączyły się z Mikstatem. Były też wspomnienia z lat szkoły średniej oraz nauki w Seminarium Duchownym, które nasz proboszcz przebył w Gnieźnie. Były to bardzo wzruszające wspomnienia nastrój pewnej nostalgii udzielił się całej grupie. Miał rację poeta , gdy pisał: Szkoło szkoło, gdy Cię wspominam tęsknota serce się wgryza oczy mam pełne łez. Po przybyciu do Gniezna zwiedziliśmy zabytkowy kościół Św Trójcy, sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia Pani Gniezna gdzie znajdują się również relikwie bł. Jolanty oraz Katedrę św. Wojciecha ze słynnymi Drzwiami z brązu z 1170 roku oraz grobowiec św. Wojciecha. W Katedrze wzięliśmy udział we mszy św. po której udaliśmy się do Biskupina. Tam oglądaliśmy Osadę prehistoryczną, oraz mogliśmy zapoznać się z dawnymi wyrobami użytku domowego ,zabawkarskiego I koniki z drewna/ oraz ozdób damskich i instrumentów muzycznych wykonywanych przez współczesnych artystów. Mieliśmy również możliwość zakupu miodów oraz pięknych woskowych świec . Z Biskupina pojechaliśmy kolejką wąskotorową do Wenecji gdzie mogliśmy podziwiać ruiny zamku kasztelana Nałęcza z XIV wieku jak również Muzeum Kolei Wąskotorowej. Pełni wrażeń udaliśmy się do Inowrocławia, gdzie mogliśmy wdychać pełną piersią powietrze solankowe z pięknie usytuowanych tężni. Stąd udaliśmy się w podróż powrotną do domu . W drodze powrotnej jedna z uczestniczek wycieczki recytowała wiersze dedykowane mamom z okazji zbliżającego się Dnia Matki oraz kilka innych utworów poetyckich. Pełni wrażeń, zmęczeni ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu,